מבוא לייפוי כח מתמשך

close-up-document-fountain-pen-48148

כולנו חיים את היומיום ומאוד מרוכזים במצב הקיים אבל לעיתים עלינו להרים את הראש מהשוטף ולהתכונן ליום פקודה, יום שלא נערכנו אליו.

קחו כדוגמה: יום בו יצאנו מהבית וחס וחלילה עברנו תאונת דרכים, שהפכה אותנו לחסרי יכולת לקבל החלטות בנוגע לעתידנו או לעתיד ילדינו ומשפחתנו; או יום בו נסענו לטיול ובמסלול מעדנו ונפגענו באופן שאינו מאפשר לנו לקבל החלטות; או
או כאשר חס וחלילה חווינו אירוע מוחי או אירוע רפואי אחר שנוטל מאתנו את היכולת לקבל החלטות; או המקרה השכיח של מחלת זיקנה (אלצהיימר) שאינה מאפשרת לאדם לקבל החלטות.

מקרים אלו שכיחים ולצערנו מוכרים לכולנו. מה היו עושים עד לאחרונה? המשפחה המצויה בסערת רגשות הייתה פונה לבית המשפט בבקשה למינוי אפוטרופוס (הליך מורכב ויקר) ובית המשפט לא היה מחויב למנות בן משפחה לתפקיד ולעיתים הייתה התמודדות של בני משפחה שונים לתפקיד האפוטרופוס מה שהיה מגביר את המתיחות המשפחתית הקיימת ממילא במצבים אלו.
משעה שמונה בן משפחה לתפקיד הוא לא ידע כיצד היה רוצה קרוב משפחתו, שאינו יכול לקבל החלטות, שינהג במקרים השונים בהם יתקל והדבר היה יוצר מחלוקות פנים משפחתיות.
כמו כן, האפוטרופוס היה מוגבל בפעולותיו, היה צריך לפנות לבית המשפט בבקשות לאישור פעולות, שברצונו לנקוט וכמובן שהיה עליו להגיש דוחות שנתיים למשרד המשפטים (מה שהצריך פניה לאנשי מקצוע שונים כגון: רואה חשבון ועוד).

האפוטרופסות יצרה קשיים רבים ועל כן נוצר בחוק כלי חדש בשם: "ייפוי כח מתמשך" בו ניתן לקבוע הוראות בתחומים: הרפואי, האישי והרכושי ולמנות מיופה כח אחד או יותר שיהיה אמון על טיפול בנושאים אלו, לפי הנחיות שמעלה על הכתב מייפה הכח כאשר הוא צלול וכשיר. הוסמכתי על ידי משרד המשפטים לערוך עבור לקוחותיי ייפוי כח מתמשך ואני מזמין אתכם לפנות אליי בכל שאלה ועניין.

שתפו פוסט זה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top
WhatsApp ליצירת קשר באמצעות הוואצאפ