מיקור חוץ (Outsourcing) של שירותי אחסון ועיבוד מידע אישי

outsourcing

כתבתי כאן בעבר על המגמה להרחבת מיקור חוץ של שירותים, שאינם בליבת העסקים של החברה המוציאה את הפרויקט/שירותים למיקור חוץ אצל חברה אחרת.

מיקור חוץ יכול לכלול גם שירותי אחסון ועיבוד מידע אישי, שאז חלים על ההתקשרות החוקים המתייחסים להגנת הפרטיות וחברות אלה נחשבות כ"מחזיקות" המידע לפי חוק הגנת הפרטיות. ידוע לכל, ששירותים כאמור עשויים, מעצם טיבם, להביא לפגיעה בפרטיותם של אנשים. רק אתמול (1.12.20) דווח על פריצה למאגרי מידע של חברת ביטוח גדולה וגניבת מידע אישי של מבוטחים (חלקם אישיות בכירות ברשות השופטת ובמגזר הציבורי) ועובדים בהיקף רחב למטרות כופר.

לאחרונה, פנתה הרשות להגנת הפרטיות בבקשה למילוי שאלוני ביקורת לשלושים ושישה גופים המספקים שירותי אחסון ועיבוד מידע ונבחנו ארבעה קריטריונים עיקריים בתחום הגנת הפרטיות ובהם בקרה ארגונית וממשל תאגידי, ניהול מאגרי מידע, אבטחת מידע ושימוש בשירותי מיקור חוץ.

במרבית הגופים הנ"ל שנבדקו נמצאה רמת עמידה גבוהה בהוראות חוק הגנת הפרטיות בנוגע לאבטחת מידע ואולם נמצאו ליקויים בקיום הוראות תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), בחלקן אף חריגות משמעותיות כגון בתחומים של ביצוע מבחני חדירה (penetration testing) בחברות שהן בעלות מידע ברמת אבטחה גבוהה ובביצוע סקר סיכונים.

עוד עלה מהממצאים, בהתייחס לעיבוד מידע אישי במיקור חוץ, 71% מהגופים עמדו באופן חלקי/לא עמדו כללבהוראות החוק!! ב-53% מהם רמת העמידה הייתה בינונית וב- 18% מהגופים נמצאה רמת עמידה נמוכה.

לכן, חשוב טרם הוצאת שירותים בכלל ושירותי אחסון ומידע אישי בפרט חשוב לערוך בדיקות מקיפות אודות הוראות החוק החלות על ההתקשרות ולוודא עמידה של חברת מיקור החוץ בהן טרם עריכת החוזה ולקבל התחייבות לקבל מידע שוטף מחברת מיקור החוץ אודות הפעולות המבוצעות על ידה באופן שוטף כדי לעמוד בהוראות החוק וכמובן, לדרוש דיווח מיידי על כל חשש להפרתן גם כאשר לא זלג מידע שהועבר לחברה.

מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה ועניין.

 

שתפו פוסט זה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top
WhatsApp ליצירת קשר באמצעות הוואצאפ