על החסרונות והיתרונות במיקור חוץ (Outsourcing) של פרויקטים

outsourcing

בתקופה האחרונה אנו עדים לכתבות אודות מקרים מצערים בהם פרויקט יצא לביצוע אצל חברה חיצונית מובילה (מיקור חוץ) וקיימת מחלוקת האם הושלם בהצלחה ובהתאם לציפיות הצדדים (שהיו אמורות להיות משוקפות בהסכם). מחלוקת זאת מתגלגלת לפתחו של בית המשפט וסופה טרם נכתב. במאמר מוסגר אציין, כי כבר אמר נשיא בית המשפט העליון בדימוס, שהפשרה הגרועה ביותר טובה מפסק הדין הטוב ביותר, כך שככל הנראה שביעות רצון לא תהיה מנת חלקם של מי מהצדדים.

אני מבקש להזכיר, כי הוצאת פרויקטים לספק חיצוני במיקור חוץ הפכה תדירה במיוחד במיוחד בעידן בו החיסכון הוא יעד מרכזי ומדיד בארגונים וכאשר ישנן התמחויות ספציפיות למערכות מסוימות, שקיימות אצל חברות חיצוניות, שאינן מצויות בחברה מן הישוב ופיתוחן מאפס יקר מאוד. כמו כן, הידע הנרכש של החברה החיצונית המתמחה בתחום יחסוך לחברה, הזקוקה לפיתוח, "שכר לימוד" בשיטת המקרה והפתרון.

כבר נאמר במקורותינו: "אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב", אבל איך ניתן לצמצם את הרע בהוצאת פרויקט למיקור חוץ – אצל חברה חיצונית ולמקסם את הטוב?

ראשית, תהליך ההתקשרות עם הספק ובחירתו צריך להיות מובנה וברור ולהתייחס לאחריותו של כל צד ולציפיותיו. כמו כן, בהסכמים אלו צריכים לבוא מנגנוני בדיקה ואישור שלבים בצורה חכמה, שתאפשר התקדמות מצד אחד ומצד שני אפשרות להציג בעיות גם בשלבים מתקדמים יותר, כאשר המערכת מתהווה.

תשומת לבכם לכך, שמיקור חוץ טומן בחובו סיכונים משמעותיים, שיש לתת עליהם את הדעת ברמת הנהלת החברה ולאחר מכן בהסכם בין הצדדים כגון: מידע סודי, שמועבר לחברה החיצונית או שהיא עשויה להיחשף אליו במסגרת הפרויקט כמו גם יכולות וקניין רוחני. לקוחותיי החליטו לא פעם, שהסיכון עולה על התועלת ובחרו ספק שפוטנציאל הסיכון שלו נמוך יותר גם אם שילמו יותר וקיבלו תוצרים פחות "מדויקים" לצרכיהם.

עוד עניין שחשוב לתת עליו את הדעת הוא האם הפרויקט, שהחברה מוציאה לפיתוח חיצוני הוא פרי התקשרות של החברה עם לקוח שלה, שאז נוספת לנו צלע חשובה בדמות ההסכם בין החברה ללקוח שלה, שעלינו ללמוד את הוראותיו ולשקף חלק מהן בהסכם שנערוך בין החברה לספק אשר אליו יוצא הפרויקט.

מה שחשוב במיקור חוץ של פרויקטים הוא לנהל את התהליך עם אנשי מקצוע (עורך דין וצוות פנימי) שמנוסים במיקור חוץ, מכירים את הסכנות ויודעים ליצור הגנות מתאימות בהסכם ולנהל את הסיכונים בצורה המתאימה לאופי הארגון.

אני מזמין אתכם לפנות אליי בכל שאלה ועניין.

שתפו פוסט זה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top
WhatsApp ליצירת קשר באמצעות הוואצאפ