רישיון קבוע (perpetual license) או רישיון תקופתי (term license) – שיקולים לפני רכישת זכויות שימוש ברישיון תוכנה

software license

לקוחות מתחבטים לא אחת בשאלה: אלו רישיונות תוכנה כדאי להם לרכוש – רישיון קבוע (perpetual license) או רישיון תקופתי (term license)?

התשובה כמו תמיד היא "תלוי" ותוכלו לקרוא להלן על חלק מהשיקולים בנושא:

נתחיל בעניין פשוט יחסית – אנו מעוניינים לרכוש רישיון ממיקרוסופט לתוכנות אופיס למחשבים בארגון (ולא במסגרת הרישיונות בענן ההופכים מקובלים היום). מצד אחד, קיים מודל רישיון קבוע בו תשלום חד פעמי יבטיח ודאות באשר לגובה התשלומים עבור הרישיונות והוקנתה לנו זכות שימוש לנצח. מצד שני, בעוד מספר שנים כאשר תצא גירסה חדשה של רישיונות אופיס נצטרך לשקול מעבר לגירסה החדשה ואז יתכן שהוצאנו הרבה מאוד כסף על רישיון קבוע שבעוד מספר שנים לא נעשה בו שימוש. לכן יתכן, שעדיף לנו לשלם עבור תקופת שימוש ולאחריה לשקול המשך שימוש בתשלום או מעבר לגירסה מתקדמת יותר. חשוב לציין, בהקשר זה, כי גם ברישיונות קבועים ישנה אפשרות שידרוג בהסכמים מסוימים וחשוב לבחון את המכלול של מחיר, השדרוג המוצע והפרמטרים הנוספים המופיעים בהסכם לפני קבלת החלטה.

שיקול נוסף, שעלינו לקחת בחשבון הינו תקופת התמיכה ברישיון הנרכש. ברור לנו (ולכן חשוב לשאול) מהי התקופה בה מתחייב ספק הרישיון לתמוך בגירסה הנוכחית. אם התמיכה לגירסה הנוכחית תחומה בזמן קצר הרי שרכישת רישיון קבוע עלולה להוביל אותנו למצב בו לא נוכל לקבל תמיכה בשעת תקלה וממילא נצטרך לרכוש גירסה מתקדמת הנתמכת באותה עת וכך יצא שרכשנו ושילמנו פעמיים.

עניין חשוב נוסף, הוא מה התכנון של הארגון ברישיון הנרכש? כך כדוגמה אם אנו רוכשים את התוכנה לשם שילובה במסגרת מוצר/פיתרון ללקוח (OEM) הרי שעלינו לבדוק מהו המודל העסקי בו אנו מתכוונים להתקשר עם הלקוח שלנו. אם המודל הוא מודל המעניק רישיון קבוע במוצר /פתרון שלנו הכולל את הרישיון הנרכש על ידינו הרי שנצטרך לרכוש רישיון קבוע. בהערת אגב, אציין, כי רישיונות OEM הינם מורכבים ודורשים מחשבה מעמיקה של הארגון יחד עם עורך הדין ותשומת לב לעניינים רבים שאמורים להיות משוקפים בהסכם ה- OEM.

מה שחשוב לזכור הוא שהשאלה: אלו רישיונות תוכנה כדאי לנו לרכוש? צריכה לעלות כבר בראשית תהליך הרכש תוך בחינת כלל היבטיו, שאינם מסתכמים במחיר ולאחר שיעורי בית פנים ארגוניים להגיע לספק ולראות כיצד המודלים המקובלים אצלו מתיישבים עם צרכי הארגון אותו אנו מייצגים.

אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה ועניין.

 

שתפו פוסט זה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top
WhatsApp ליצירת קשר באמצעות הוואצאפ