רכישת דירה מקבלן – מי מייצג אותנו הקונים?

contract

מי מייצג אותנו הקונים (דירה מקבלן) ובאיזה עניין? וכיצד נחסוך עגמת נפש והוצאות בעתיד?

כאשר הגענו ליום בו אנו בעלי יכולת לרכוש דירה חדשה מקבלן בדרך כלל כל שקל שברשותנו חשוב ואנו מנסים לחסוך כל הוצאה מיותרת. כאשר נפגוש את הקבלן נגלה בסט המסמכים שנקבל ממנו, כי עלינו לשלם לעו"ד שאיננו מכירים סך של 5,000 ש"ח בתוספת מע"מ (לפני שסכום זה הוגבל בחוק היה סכום שכר הטרחה מגיע לעיתים לשיעור של 1.5% מערך הדירה בתוספת מע"מ). כאשר אנו מבינים שעלינו לשלם שכר טרחה לעורך דין אנו עלולים להגיע למסקנה שגויה, לפיה עורך הדין שיקבל את שכר הטירחה מייצג אותנו בעיסקה כולה והוא עיין בהסכם ואישר אותו לאחר בדיקתו מנקודת המבט שלנו הקונים והגן על האינטרסים שלנו ולכן ניתן לחתום עליו.

אבל זה לא המצב! ואסביר, עד לתיקון החוק והגבלת שכר טרחה זה, היה הקבלן מתקשר עם עורך דין לטיפול משפטי בכל הנושאים הדרושים ממועד רכישת הקרקע ועד לסיום הבניה כולל רישום הבית המשותף והיה מוסכם ביניהם שעורך הדין יהיה זכאי לשכרו כאשר ייחתמו החוזים מול הקונים ובשיעור של אחוז מסוים מערך הדירה. עורך הדין של הקבלן משמש כעורך הדין של הקונים אך ורק לעניין לרישום הבית המשותף ובתוכו דירת הקונים ואינו משמש עורך דינם לשם הגנה על האינטרסים של הקונים מול הקבלן.

אם הקונים לא ישכרו את שירותיו של עורך דין מטעמם, שיעיר את הערותיו מנקודת מבטם של הקונים הם עשויים למצוא עצמם בפני שוקת שבורה ואציג בפניכם שתי הערות, שחשוב לשקף בהסכם מנקודת מבט הקונים:

  1. טרם מועד מסירת הדירה לקונים הקבלן ירצה, שהקונים לא יערימו קשיים ויאשרו את קבלת הדירה מיידית וללא הסתייעות באנשי מקצוע. הקונים מצידם ירצו לשקף בהסכם אפשרות לשכור, טרם מסירת הדירה, בעל מקצוע שיבדוק את הדירה באופן מקצועי ויצביע על כל הליקויים, לרבות אלו הנסתרים מהעין (הלא מקצועית). אם הערה כגון זאת לא תשוקף בהסכם – לא יוכלו הקונים להביא עימם בעל מקצוע לבדיקתה וממילא יסכימו לקבל דירה, שעשויים להתגלות בה פגמים נסתרים, שיביאו לעגמת נפש והוצאות לדיירים.
  2. במקרה בו הקבלן מאחר במסירת הדירה ישנן חבות בחוק לפיצוי הדיירים ואולם ישנן הוראות שונות, שקבלנים נוטים להוסיף, שמחריגות את חובתם זאת ואם עורך דין מטעם הדיירים יעיר על כך תשתנה התמונה, כך שהקבלן יישא באחריות וזאת חלף מצב בו הקונים מצויים בפני שוקת שבורה – לא קיבלו את הדירה בזמן וגם לא קיבלו פיצוי בשל כך.

אני ממליץ לכל מי ששם את מיטב כספו ברכישת דירה לא לוותר על ייצוג על ידי עורך דין מטעמו בהסכם ומזמין אתכם לפנות אליי בכל שאלה ועניין.

שתפו פוסט זה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top
WhatsApp ליצירת קשר באמצעות הוואצאפ